Tuesday, August 21, 2012

Thorn

Under skyggen av himmelen
Jeg følte vinden-puls, så den fly.
Høsten i storm,
Vinden var sant, vinden var varm.
Varmere enn hva jeg ville bli
For jeg var tomt, kald og nummen.


Som en blomst i frost
Som dør i heartache og går tapt
Fortvilet det vil aldri bli
Young igjen; vil aldri se
Det månelyse dewdrop rolig fødsel
Og fades til kald, svart, ufølsom jorden...
Jeg hungered ikke mer for stjerner.
Jeg reist meg mot bars
Og slå bort hver desperat ordningen.
En drøm var lenger en drøm.
Står ved golde isle,
Det var en løgn bak min smil.
Fjellet storm kunne berøre meg ikke
Og ikke havet. For jeg hadde søkt,
Og jeg hadde mislyktes. Og jeg hadde hatet
Ethvert håp mitt hjerte opprettet.


Av styrken beguiled mine øyne,
Jeg vokste gammel da fortsatt et barn.
Og så jeg sank, glemte og sukket
Men for whispers, dypt inne;
Men hvis du ønsker å returnere.
Og ennå frykt ikke, brenne,
Overmannet døende kjærlighet.
Med ett siste panisk øyekast ovenfor,
Jeg lengtet at leve en gang til
Å lide sannheten, så lenge før.


Desperat bønn i sanden...
Jeg nådde ut hånden quivering
Og følte det blå lyset på himmelen
Månens kaldt pusten falt til mitt øye
Og som sommeren vind vask tårer,
Et minne vasket bort min frykt.


Vibrerende sentrum og brenne åndedrag
Kjærlighet reawakened fra død,
Skjelver kjøtt mot natten
Vekket til en døende lys.


En rolig barnet sover fredelig,
Et sted dypt inne i meg,
Hvem visste at hun elsker og visste at hennes navn;
Snakket ikke hat, følte ingen skam;
Hvem visste et sant, ubrutt speil,
Bar ingen hemmelig, hid ikke rive.
Hun Lo på en overnattet bjelke
Uten frykt og uten ordningen,
Sjelden gjemte seg fra smerte,
Og aldri shuttered i regnet.
Subtil alder tårer på unge.
Sanger er visnet og resung.


Etter en dag eller en million år
Myk glemsel og frykt,
Stille Panikklidelse, sprengning synd,
Stille kampen raged dypt inne
Hjerter er knust og er gjenfødt
Fra blodet thorn.

No comments:

Post a Comment