Tuesday, June 19, 2012

Stor saftig druer

En favoritt minne fra min barndom minnegruppe
Blir under min tante drue arbor, det var kult
Klynger av saftig lilla og hvit druer hengende ned
Under tante Irma drue arbor nær byen Patterson


At minnet gjorde meg vil ha noen druer å spise
Så bygget jeg en drue arbor der jeg kan unnslippe varme
Tre vines jeg plantet var skrøpelig og svært liten
Jeg lurte på hvis de selv ville vokse i det hele tatt


Min drue arbor dekker over 700 kvadratmeter
Var litt av en godbit å se disse vines vokse
Etter tre år med tålmodig venter på en harvest
Jeg endelig spiste min egen druer, de var best


Hvert år jeg beskjære og trim de hengende vines
Jeg tror min druer kan gjøre noen fine viner
Noen av mine druer er store som et golf-ball
Saftig og søt, de er mektige fine jeg forteller y'all


Herren har sagt du ikke kan plukke druer fra torner
Den vakre drue arbor på gården lite pryder
Du kan fortelle et tre av det gjør frukten
Min drue lianer produsere virkelige frukt ikke finter


Copyright 2005 Irvin L. Rozier

No comments:

Post a Comment