Sunday, June 24, 2012

Tre kort elsker dikt

Her er en samling av tre korte elsker dikt skrevet av Emily tolv år gamle. Først er et kort dikt om hvordan Emily elsker hennes lærere. Løpet av skoleåret, ble hennes litteratur-klassen gitt en tildeling for å skrive et brev til en avgang lærer. Emily spurte om hun kunne skrive et dikt i stedet, og ble gitt tillatelse.


Andre diktet ble skrevet for en hånd gjort kort som Emily laget for hennes mor for Morsdag. På samme måte, tredjepart ble skrevet for en hånd-laget kort for faren for Farsdag.


Den siste dagen
av: Emily


The saddest ting
Det er vanskelig å si
Ser du på
Siste dagen.


Jeg ta det for gitt,
Om jeg ser du mye,
Bare hvor mye du gjør
Og hyggelige trodde.


Du hjalp meg å forstå
Ting jeg kunne ikke før.
Jeg kan ikke bære for å se du
Gå ut av døren.


Selv om jeg vil savne deg,
Jeg vet faktisk
Vil du gjøre store der ute
Plante nye frø.


"Hva frø", spør du
"Hvorfor kan jeg ikke se?"
Men du har allerede
Plantet en i meg.


Det vil vokse og vokse,
Som jeg lære mer og mer.
Hver dag jeg vil huske
Hva du lærte meg før.


Jeg er glad for deg
Til anlegget mer frø.
Jeg vet de vil vokse
Uten noen ugress.


Det vil ikke være ugress.
Ja, som jeg er sikker på.
Du har trykket dem.
De er ren.


The saddest ting,
Det er vanskelig å si,
Ser du på
Siste dagen.


Et dikt for Morsdag
av: Emily


Mamma, jeg elsker deg.
Det er sant.
Helt
Til uendelig, også.


Nå som jeg er eldre
Og det er klokere, også,
Jeg skjønner bare
Hvor mye du gjør.


Mesteparten av tiden
Jeg ser ikke til å se
Hvor mange ting
Du gjøre for meg.


For dette er jeg beklager.
Neste gang vil jeg prøve.
Du er fantastisk,
Og jeg er glad du er min.


(Emily virkelig kan sette ut hva hun føler i en elsker dikt, selv i alder tolv. Jeg håper du se dette i tid for din neste Morsdag fordi det er trolig hvordan barnet ditt føler om deg, enten talt, skrevet eller handlet.)


Et dikt Farsdag
Av: Emily


Dette er for deg,
Kjære pappa av meg
Å fortelle deg
Jeg tror du er devine.


En rekke år
Har fløyet av ekte fort
Men ikke bekymre deg,
Jeg vil alltid holde vår fortid.


Den vil reise med meg
Uansett hvor jeg går.
Jeg vil huske ganger vi har hatt
Så lenge siden.


Du trenger ikke være trist,
Kjære pappa av meg
For det er mer å komme,
Du vil finne.


Jeg vil alltid huske
De tingene som vi gjorde
Som dykking
(Når mamma var skjult).


Riding våre sykler,
Trykket golfballer,
Å få opp på ski,
Uten et fall.


Kjøring i handlevognen golf
Nicktoons Racing,
Hopping på trampolinen,
Og senere ør i ryggen.


Uansett hvor vi gå
Eller hva vi gjør,
I mitt hjerte alltid
Det er et sted for deg.


Jeg håper dette kortet hjalp
Du kan se
Hvor mye
Jeg elsker deg, pappa!


(Mer å fortelle enn de eksakte ord er øynene til datter som hun klokker hennes far lese forberedt på personlig diktet. Jeg føler at alle barn kan skrive ned sine følelser. Noen kanskje ikke være i stand til å sette i diktet-format, men jeg ser dem som dikt allikevel som de er fra hjertet. Dette kan være den beste måten for dem å uttrykke seg.


Når du ser noen fritid for barnet ditt kommer opp, hvorfor ikke gi noen plass og gir blyant og papir. Spør barnet å skrive om hvordan han eller hun føler om fugler, eller snø, eller den blå himmelen, eller du, eller hva. Min gjetning er at du vil bli overrasket over!)

No comments:

Post a Comment