Sunday, September 2, 2012

I speilet

Som jeg ser med blide ved dette komplekse ansikt,
Jeg reflektere.


Jeg ser glede,
Nåde
Og mysteriet som morskap.


Se et ansikt som har følt seg hver følelse
Og bodde så mange følelser!


Jeg undersøkelsen linjene,
Legg merke til feil
Og Tenk passering av tid.


Mine øyne er fylt med rart.
De har gazed upon du som du sov,
Så du vokse
Og vitne mirakler av livet.


Lepper som en gang børstet din nyfødt kinnet
Nå smil med hemmeligheter
Som kan bare en mor vet.


Denne munn
Har tatt mange perler av foreldrenes visdom.
Jeg ikke alltid si rette, eller du kan bruke de riktige ordene.
Jeg reist min røst for å skjenne du,
Varmebehandlet det å berømme deg
Og sakte whispered vuggesanger for deg å høre.


Jeg har aldri sluttet å lytte for deg.
Jeg har hørt dine tanker med disse ører.
Min intuisjon veiledet meg som jeg har svart på din gråter.


Jeg børste tilbake håret mitt.
Det var så ofte neglisjert i navnet morskap.
Hodet mitt ville spin med alle at jeg måtte gjøre for deg.
Nå er jeg holde det høy og rose meg selv.


Og hva med denne imponerende figur jeg ser meg?
Jeg feire hvordan det har stått testen av tid.


Disse skuldre har gjennomført seg godt.
De shrugged i fratredelse
Og sagged under påkjenningen familieliv.
Jeg nå kaste dem tilbake med stolthet
I ære av en godt utført jobb.


Jeg tenker på deg
Og brystet swells med hengivenhet.
Hvordan jeg omfavnet du!
Disse bryst som nurtured du
En gang var ditt fristed.


Armene mine har vært din komfort og støtte.
De "jobber" våre, og enheten er i holderen
Og ached å holde deg da vi var fra hverandre.
De nå har makt til å klem fra afar.


Jeg nå ut mine hender.
De knyttet skoene dine, tussled håret
Og earnestly brettet i bønn til bønnfaller godt - å være.


Disse fingrene vasket, strykes og holdt du fast.
De støpte du lovingly i en person av stoffet.
Du blomstret
Under deftness av en mors touch.


Jeg stå resolutte med en stalwart tilbake
At diameter slik smerte som jeg brakt deg inn i verden.
Jeg persevered
Og ha gjennomført mantelen av morskap med verdighet.


Se på disse edle hofter!
Du satt ordentlig på din abbor
Mens jeg Dousing deg rundt,
Skiftende du fra venstre til høyre...
Høyre mot venstre...
Og vi gikk lykkelig om våre dager sammen.


Du holdt meg på tærne.


Disse kvikk føtter
Tempoet, løp og gjengefittings lett
Å holde tritt med livet ditt.
På utrettelige Ben strode jeg fremover for å veilede deg
Og fulgt tett bak for å ta deg.
Nå walk I beside you som venn.


jeg husker.
Jeg reflektere.


Speilet lyve ikke.
Menneskeheten, magi og lidenskap
For å være en mor
Er der alle kan se.


Jeg glede seg!

No comments:

Post a Comment