Thursday, July 5, 2012

En inspirerende dikt For Morsdag

Hvis du er ute etter et inspirerende dikt som viser en forståelse av hva en mor har å forholde seg til, er dette den. Hver mor, unge eller gamle, vet dette av hjertet, og kan bare håpe at hennes barn vil forstå når de vokser.


"Du ikke elsker meg!" Hvor mange ganger har barna lagt at en på du? Og hvor mange ganger har du, som en overordnet, motstått trang til å fortelle dem hvor mye? En dag, når mine barn er gamle nok å forstå som en mor som motiverer logikken, vil jeg fortelle dem.


EN MORS KJÆRLIGHET GÅR DYPT


Jeg elsket deg nok å insistere du kjøpe en sykkel med dine egne penger som vi kunne ha råd til, og du ikke kunne;
Jeg elsket deg nok til å være stille, og lar deg oppdage din håndplukkede venn var en krype;
Jeg elsket deg nok til å stå over deg i to timer, selv om du renset soverommet, en jobb som ville ha tatt meg femten minutter;
Jeg elsket deg nok å si, "Ja, du kan gå til Disney World på Morsdag";
Jeg elsket deg nok til at du kan se sinne, skuffelse, mistillit og tårer i øynene;
Jeg elsket deg nok ikke å lage unnskyldninger for din mangel på respekt eller du dårlig oppførsel;
Jeg elsket deg nok til å innrømme at jeg var galt, og ber om din tilgivelse;
Jeg elsket deg nok å ignorere "hva hver andre mor" gjorde eller sa;
Jeg elsket deg nok å la deg snuble, faller, skade og mislykkes;
Jeg elsket deg nok til å la deg ta ansvar for egne handlinger, på 6, 10 og 16;
Jeg elsket deg nok å finne du ville lyve om partiet å være chaperoned, men tilgav du for det etter å oppdage jeg hadde rett;
Jeg elsket deg nok å skubbe du av mitt fang, la gå av hånden, være Demp til din pleas og er ufølsomme overfor dine krav... slik at du måtte stå alene;
Jeg elsket deg nok til å ta imot deg for hva du er, ikke hva jeg ville du skal;


Men mest av alt, jeg elsket deg nok å si "Nei" når du hatet meg for det.


DET VAR DEN VANSKELIGSTE DELEN AV ALLE.

No comments:

Post a Comment