Saturday, July 28, 2012

Trodde det ville være du

Poesi er språket av følelser, og som sådan er det ofte tett og vanskelig å lese. Unntaket til dette er elsker dikt. Kjærlighet er den ene følelser som selv om det fører til konflikter og forvirring når ikke returnert, og noen ganger en form for galskap ikke ulikt obsessive compulsive disorder - når det returneres - det er den enkleste følelser å forstå.


Valentine's day ofte har mennesker leter etter poesi. Personer som når som helst andre vil si de aldri lese den. Det er fordi vi føler så dypt når vi elsker som trenger en poet å finne ord til å uttrykke det for oss. Robbie Burns "Red red rose" snakker om en langvarig kjærlighet, "la meg antall måter" av Elizabeth Barrett Browning viste elskeren hvor dypt hun følte.


Bee Rawlings "Saga elsker" er et glimrende selvtillit depreciating dikt om eldre elskere, tar tilbake fra unge deres ofte tenkt eksklusiv rett til å elsker dypt. Morsomt å lese, men viser dyp hengivenhet for henne Make, det feirer en kjærlig forhold warts og alle.


Jeg har skrevet mange elsker dikt gjennom årene, men dette er min favoritt. Det beskriver måten som elsker så ofte tar oss med overraskelse.


...TRODDE DET VILLE VÆRE DU...


Det er deg,
dere som jeg elsker
med et hjerte straining å ta
usikker på meg selv, omsorg for mye
å late det ingen spiller rolle og
hjelpeløs som et spedbarn i mitt behov.


Oh, men jeg elsker deg,
ville elske du
gjennom dager etter netter
mens din smil forblir milde
og din berøring som er så fast.


Så når stormene i øynene dine
True darkly å knekke, jeg vil
forsvare meg selv, aldri tvil om det
men jeg vil ikke bevisst skade deg.
Jeg ønsker ikke noen gang å skade deg.


For det er deg,
tankene dine, kroppen din,
øynene – tar det jeg trenger å
har, men sjelden vet hvordan de skal gi deg.
Hendene å gi, ikke bare tilbyr
men å gi alt jeg har lengtet etter og
så mye mer skjønte jeg aldri jeg ønsket.


Du, jeg aldri trodde
det ville være du
som ville sende mitt hjerte soaring igjen.
Du som ville gjøre meg kjærlighet som om det
var aldri en tid da det ikke var du
eller det er ikke det i det hele tatt.


En elsker dikt er en enkel dikt du skriver, og hvis du tenker på poesi på Valentine's day, tenke på skrive din egen. Den beste tingen å gjøre er å slappe av først. Spille noen klassisk musikk og åpner deg til dine følelser.


Du kan føle muse overtar men hvis ikke starter ved jotting ned ting som du elsker om partneren. Det er ikke nødvendig å rime på en tradisjonell måte, bare flyten av diktet er nødvendig. Fire eller fem linjer er nok hvis du synes det er vanskelig å skrive mer. Japansk haiku var bare fem linjer, og mange av disse er vakker og svært bevegende.


Et dikt du skriver selv, vil være en svært spesiell gave for your lover som vil være spesiell i mange år framover.

No comments:

Post a Comment