Tuesday, July 10, 2012

Poesi taler til hele familien

Fra øyeblikket den skinnende nye boken kom til min dørstokken, var jeg glade for å se hva denne utrolig etableringen hadde i butikken for min sønn og for meg. Fra øyeblikket jeg sprekker åpne ryggen, jeg innså det leverer mer enn jeg hadde håpet at det skulle.


Poesi taler til barn er en samling av dikt og ledsages av en lyd-CD som inneholder mange dikt fra boken, med de fleste som leses av forfatteren. Selv den berømte Robert Frost stemme gjør en opptreden å lese hans kjente "stoppskilt av skogen på en Snowy kveld." Hver diktet av boken med en samsvarende spor på CD-Romen er merket med nummeret på sporet, gjør lytte til favorittene ganske enkelt.


Det første jeg la merke til om boken var de fantastiske illustrasjonene av Judy kjærlighet, Wendy Rasmussen og Paula Zinngrabe Wendland. Disse navnene kan ikke bety mye for de fleste lesere, men etter å vise bilder av fantasi som kommer til liv i full farge på sidene av denne boken, det kan gi deg pause nok til disse illustrators' filnavn til minne. Hver illustrasjon registrerer føler og wonderment av dikt som er bundet i Poesi taler til barn.


Samling av dikt, 95 i alle, registrerer mangfoldet av menneskeheten, kulturer, og indre tanker og følelser. Poesi er ikke bare poesi; Det er litteratur i sin reneste form. Dikt fra storheter som Langston Hughes, Lewis Carroll og Rudyard Kipling dele plass med historiske skuespillforfattere for eksempel William Shakespeare og episke forfattere som J.r.r.. Den beste delen av denne samlingen er at barn kan nyte en rik utdannelse av litteratur, lære om skjønnhet poesi og det skrevne ord mens du har det gøy!


Opptakene på lyd-CD, legge til tidløshet av poesi. Noen av diktene ble registrert for første gang under oppretting av CDEN, noe som resulterer i skarpe og vakre poetisk rytmer som snakkes av forfatteren. Andre sporene fra CDEN er fra mye eldre opptak, for eksempel Robert Frost lesing. Varierte lyder av CD legge følelsen av gamle og nye flette sammen for å gjøre en klassiker for den yngre generasjonen.


Selv om min sønn, en bare 2 år gamle, ikke kan lese ord, kan han nyte fantasifull illustrasjonene og musikk av poesi når du lytter til CD. Det kan også overordnede og underordnede å bånd på en måte en DVD eller lyd-CD alene kan ikke.


Poesi taler til barn er det beste valget for et nytt tillegg til eventuelle avid leser samling poesi. Bedre fremdeles, er det det perfekte valget for å introdusere skjønnhet dikt og ord til alle, noen kultur, unge og gamle. I sider av boken skinnende, fantastiske taler poesi til alle i familien.


Copyright (C) 2005, Rachael Towle.

No comments:

Post a Comment