Sunday, January 15, 2012

Før siste Petal Falls

et ansikt som jeg trodde jeg memoriserte i tid


sakte blir et møte med en fremmed


hjertet jeg trodde jeg knyttet med mine


throbs skarpeste spydet til mitt hjerte


lenge før skjedd disse tankene aldri for meg


men som blader faller sakte, blir det del av virkeligheten


Jeg holdt aldri henne i halsen


heller ikke avgrenset henne i meg nå


for liberale jeg var, som nå er alt jeg ville var å slå tilbake på tide


Jeg er ingen Gud, jeg har ingen makt


å negate alle disse skrupler


Jeg elsker henne, brydde seg for henne delikat jeg vil rose


men hun vokste torner


at det var vanskelig for meg å komme i nærheten


det kanskje trist men sant


at bond vi har finnes ikke mer


Jeg har ventured langt og høyt for kjærligheten til henne


risikerte enda et 1000 liv


erobret en rekke fjellene


men jeg gjette hva mellom oss er nå oppbrukt


Det er ikke hva det var i går


Jeg er nå en ingen forhold til hvem jeg var med henne før


Jeg prøver å vinne henne tilbake skjønt


og være veien grov og foggy


Hun er verdt alle smerter


verdt all risiko


ikke fordi hun ville ha gjort samme


ikke fordi hun fullfører meg


ikke fordi hun har vært min wonderwall


ikke fordi hun er en av oss


men bare på grunn av en grunn blottet for betydningen av tid


en grunn har sklei fra tunger av mange


en grunn tror vi sjelden i


folkens, jeg elsker henne


ja, kjære


Jeg elsker henne som jeg ville en søster som jeg aldri hadde


Jeg elsket henne, og jeg elsker henne likevel


og selv om dette kan tvile på skjebne og verden


min kjærlighet for henne skam dem alle


fordi for kjærligheten til henne jeg skal holde


Jeg skal kjempe, jeg skal bekjempe med krok eller crook


før siste bladet vil falle...

No comments:

Post a Comment