Friday, January 20, 2012

Tankas om Garden Of Life

Jeg hadde skrevet dette diktet vei tilbake 1998 da jeg var i fjerde år videregående skole for vår skole-papir. Jeg var awestruck av det faktum at jeg kommer til å fullføre videregående skole og forfølge college i en annen skole. Jeg hadde skrevet dette for imparting en arv til juniors før jeg oppgraderer, tross alt, diktet er om å forlate og cherishing hva du har før du forlater. Selvfølgelig, til en dypere forståelse er død temaet i diktet. Jeg slags, sugarcoated emnet ved hjelp av word, livet i tittelen, og ikke den andre veien rundt, for ikke å skuffe leserne. Jeg sammenlignet livet til en hage, og koblet de faktiske hverdagslige hage aktivitetene til døden.


Dette diktet er dikt i et dikt. Det er en trilogi dikt faktisk, som, hver har sin egen separat betydninger men enhetlig melding. Jeg ansatt en av japansk ' måte å skrive dikt som er tanka-teknikk. Det er svært strenge når det gjelder syllabication. Et dikt skal være der som består av fem linjer bare, den første linjen er sammensatt av 5 stavelser, den andre linjen med 7 stavelser, den tredje linjen med 5 stavelser, fjerde linjen med 7 stavelser og den siste linjen med 7 stavelser.
Denne er publisert i vår skole papir bare. Også, jeg ikke har angitt det i noen konkurranser.


Tankas om Garden of Life
ved Jocell Siyangbigay Maranan



JEG
Hver gang jeg trekke
Disse sta og voksende ugress
De stadig vender tilbake
Når himmelen gråte for hardt
Så er hver dag en arbeidsdag.


II
Hvis du kommer til å passere
Å se en orkidé yonder
Lukt nå sin duft
Så lenge menneskene kan pusten
Fordi det blooms en gang i året.


III
Sviske de store grenene
Hvis du ønsker, Sir Gartner?
Så kan jeg passere gjennom
Og plukke de roser over det
Hvor er du, Sir Gartner?

No comments:

Post a Comment