Wednesday, December 21, 2011

Ode til et tre

Se her, se der,
Et objekt som jeg misunner så mye
For sin strenghth å stå der hele dagen
Ser på oppretteren
Danser med vinden.


Minuttet i timen, en måned og et år har gått
Men fortsatt det står stolt
En storm har gått, og det kom en annen
Men fortsatt det står rett
Gir meg en fantastisk følelse.


Du jeg innrømme
Jeg vil gjerne være liker det.
Å bevise at
Jeg er også like sterk
Som som misunner jeg så mye.


Du denne tingen er ikke laget for død, min udødelig treet!
Ingen sulten generasjon slitebane deg ned,
Stemmen jeg hørte hver gang jeg passerer
Be ikke for å drepe dem
Og ta vare på dem i stedet.


I dag si jeg min farvel til trærne jeg misunner så mye
For jeg ikke kan ha en sjanse til å se
Dens armene-dans i vinden
For jeg vil resten og aldri å våkne opp;
FARVEL MIN NYDELIGE TREE!

No comments:

Post a Comment