Saturday, December 10, 2011

Poet til sin mor

Jeg kanskje har ikke vært altfor vokal i fortiden
Min respekt og kjærlighet — for de er så store
En gammel ballad synger: "noen gode ting er aldri siste"
Men i meg, O mor, kan du sette din tillit


Min Barndomsminner med deg og far
Er i mitt hjerte vel holdt — tapt vil de aldri
Våre utallige spaserturer i Luneta og Ongpin
Var magisk som lampe av Aladdin


Well-cried tårer og hjertelig latter skur
Till min tussmørke vil jeg alltid huske


Hvis du vil gjerne for og elske hverandre
Du lærte oss hvordan – min vakre søstre og meg
Tilgivelse i våre hjerter, du sa, bør være fri
Grunnen vi fortsette for å være bedre


Smerter og ofre som du har vært gjennom
Jeg delte dem med deg; du vet det er sant
Hver opp-og-nedturer, er du alltid tilgjengelig ved siden av
Meg — tro, trøstende betryggende


Som en høne reared du oss én handedly
Som damer fulgt vi deg affectionately


Jeg har pecked og
Riper du fra tid til annen
Uansett smerte jeg hadde forårsaket du... Unnskyld min rime
For deg, jeg vil alltid være... håper... drømme


Jeg kanskje har ikke vært altfor vokal i fortiden
Til tross for, du visste at min kjærlighet og respekt er enorme
Et par år mer må passere – oh tid, slik tease!
Ennå fra lengsel å dra hjem vil jeg aldri opphøre



– Tirsdag, 18. januar, 2005;
Surrey, British Columbia, Canada
Mens du lytter til "Ode til min familie" av The Cranberries
(Ikke nødvendig å krangle, 1994, Polygram Records)


© 2005 alv ideer

No comments:

Post a Comment