Sunday, December 11, 2011

Poet til sin far

Jeg prøvde så hardt å forstå
Hvorfor gjorde det har å være oss?


Din gave var at året en ødelagte hjem
Gått i våre liv, da du var plutselig


Jeg husker du brukte til å fortelle historier
Det i min barneseng ville jeg høre så vel


En øde tilgivelse nå spiller forsiktig
Fra meg og dem og henne til deg


Ut av tristhet og tungsinn i lysstyrke og himmelen
I så mange år, for din tilbake hadde jeg yearned


Sår, helbredet, arr, gått; en frisk ny start
En ubrutt akkord på gitar er satt til å være strummed
En lysere kapittel i våre liv har begynt lenge
Smerter og tårer er nå en gang på...



– Skrevet en gang i 1988
Rehashed på torsdag, 20 januar, 2005
Mens du lytter til "Unngå the smerte" av Budapest
('For blinde å høre'; 2002, Easy Street)


© 2005 alv ideer

1 comment: