Thursday, December 8, 2011

Poet til kona fremtiden

{til min forlovede, Charlotte Belialba}



Hvis du har møtt meg i min ungdom
I dagene var jeg wilder og friere
Kunne du ha elsket meg fortsatt?


Hvis du har møtt meg i min ungdom
Når mitt hjerte var rastløs og usanne
Kunne du har persevered og bodde?


Mentale bilde av deg som jeg alltid har malt
Soft-håret, blomster på hodet
Stjernehimmelen smiler under idylliske øyne
Nydelig lepper, smidig hud
Du ville ha elsket meg deretter
Liker du elsker meg nå?


Duft av min sommer-siestas
Der på magisk swing
Foruten den generøse apple treet
I bakgård-plenen
Av Mike fetter og hans familie Hjem


Øyeblikk tilbrakte lengsel for min egen lao jia
Kunne du ha vært drømmende og håper
I samme øyeblikk for en som meg?
Jeg kan har vært portrett av din kjærlighet
Selv om jeg ikke hadde kommet?



-10: 58 am, mandag 14 juni 2004;
Surrey, British Columbia
Mens du lytter til "Når jeg ser du smiler" av Bic Runga
('Beautiful Collision'; 2002, Columbia)


© 2004 alv ideer

No comments:

Post a Comment